Op aangeven van federaal minister voor Ambtenarenzaken Petra De Sutter zal de federale overheid een employer branding-campagne opstarten met als doel meer IT’ers en zorgprofielen aan te trekken. De coronacrisis toonde eens te meer aan dat vooral ook de overheid de digitalisering moet omarmen om de burger ten dienste te kunnen blijven staan, vooral als het moeilijk wordt. Daarnaast is inzetten op zorg, ook een van de prioriteiten.
Binnen de federale overheid staan er op dit moment meer dan 100 vacatures IT-functies open binnen alle overheidsdiensten en is men ook op zoek naar tal van zorgfuncties bij de FOD Sociale Zaken, Fedasil, ... De coronacrisis onderstreepte het belang van een goed werkend overheid die aan de kop staat van de digitale versnelling. Ook in tijden van crisis moeten burgers terecht kunnen bij hun overheden. Ook zorgprofielen zijn essentieel.
Minister van Ambtenarenzaken Petra De Sutter heeft middelen vrijgemaakt om een strategische employer branding-campagne uit te werken gericht op deze profielen. “Ik wil iedere IT- en zorgwerknemer aansporen om een job bij de federale overheid te overwegen. Als ambtenaar of civil servant kan je je steentje bijdragen aan een betere samenleving met goed werkende overheden zodat burgers en bedrijven vooruit geholpen kunnen worden. Dat geeft enorm veel voldoening.”
Deze employer branding-campagne maakt deel uit van de ambitie van de minister om van de federale overheid de meest aantrekkelijke werkgever te maken. Een aantrekkelijke werkgever is een werkgever die de vinger aan de pols van de maatschappij houdt en durft voorop te lopen. Het omarmen van de digitale evolutie en inzetten op zorg maken daar deel van uit.